. 2022; 0: 0-0 | DOI: 10.4274/cayd.galenos.2021.12599  

Hayatı Tehdit Eden Mavi Balina Video Oyunu: Bir Olgu Sunumu

Mutlu Uysal Yazıcı1, Emine Gülşah Torun2, Zeynelabidin Öztürk1, Mehmet Çeleğen1, Benan Bayrakçı1
1Hacettepe İhsan Doğramacı Çocuk Hastanesi, Çocuk Yoğun Bakım Kliniği, Ankara
2Sağlık Bilimleri Üniversitesi Dr. Sami Ulus Kadın Doğum, Çocuk Sağlığı, Hastalıkları Eğitim Ve Araştırma Hastanesi, Çocuk Sağlığı Ve Hastalıkları Kliniği, Ankara

Gençler arasında internet kullanımı son yıllarda giderek arttı. İnternet sosyalleşme, bilgi edinme gibi birçok fırsat sunsa da savunmasız bireyleri olumsuz etkileme potansiyeline de sahiptir. Son zamanlarda mavi balina oyunu, gençlerin oyunda istenen komutlar nedeniyle kendilerine zarar verdiğine dair haber çıkması nedeniyle kamuoyunun dikkatini çekmiştir. Bu tür tehlikelerin farkına varılmalı, aileler uyarılmalı ve toplumdaki çocuk ve ergenlerin korunması için gerekli önlemler alınmalıdır. Çocuk yoğun bakımda takip ettiğimiz bu özkıyım olgusunu mavi balina oyunu gibi ergenlerin internet üzerinden kolayca ulaşabilecekleri bilgisayar oyunlarının ölümcül sonuçlara yol açabileceği konusunda farkındalık yaratmak amacıyla sunmaktayız.

Anahtar Kelimeler: Ergen, mavi balina, bilgisayar oyunu, özkıyım


Life-threatening Blue Whale Violent Video Game: A Case Report

Mutlu Uysal Yazıcı1, Emine Gülşah Torun2, Zeynelabidin Öztürk1, Mehmet Çeleğen1, Benan Bayrakçı1
1University of Hacettepe İhsan Doğramacı Children’s Hospital, Clinic of Pediatric Intensive Care, Ankara, Turkey
2University of Health Sciences Turkey, Dr. Sami Ulus Training and Research Hospital for Maternity and Children, Clinic of Pediatrics, Ankara, Turkey

The use of the internet has increased among adolescents in recent years. Although internet offers many opportunities such as socializing, obtaining information, it also has the potential to affect vulnerable individuals negatively. Recently the blue whale game, known as the blue whale challenge has attracted the attention of the public with numerous reports that young people from all over the world have harmed themselves due to the commands requested in the game. This and similar dangers should be recognized, and families should be warned and the necessary actions should be taken to protect children and adolescents in society. We describe a suicide case followed in the pediatric intensive care unit in order to raise awareness that computer games such as the blue whale game that adolescents can easily access via the internet can have fatal consequences

Keywords: Adolescent, blue whale, computer game, suicide


Mutlu Uysal Yazıcı, Emine Gülşah Torun, Zeynelabidin Öztürk, Mehmet Çeleğen, Benan Bayrakçı. Life-threatening Blue Whale Violent Video Game: A Case Report. . 2022; 0: 0-0

Sorumlu Yazar: Mutlu Uysal Yazıcı, Türkiye


ARAÇLAR
Tam Metin PDF
Yazdır
Alıntıyı İndir
RIS
EndNote
BibTex
Medlars
Procite
Reference Manager
E-Postala
Paylaş
Yazara e-posta gönder

Benzer makaleler
Google Scholar